Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplan / online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplan / online booking



Sal: Nivåer og farger:

Røde timer:

Røde timer passer for deg som er godt trent. Høy intensitet. 

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. 

Lilla timer

Timer for barn / ungdom i alderen 7 - 15 år. Timene passer for både gutter og jenter. 

Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.



Sykkel: Nivåer og farger:

Røde timer

Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Høy intensitet. 

Gule timer:

Gule timer passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening på sykkel.

Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Passer for deg som har trent en stund. En medium time.


Sal: Timebeskrivelser

WOD 40

WOD - Workout of the day!

Timen varer i 40 min, og du må komme ferdig oppvarmet. Dette er en time for deg som er vant til å trene både med egenvekt og fri vekter. Kom til timen med mye energi, og vi kan love deg en hard og morsom økt :) 

Ta med drikke og håndkle:) 

Powerstep 55

En time der vi bruker stepkasser og stang med vektskiver, 4 min kondisjon på step, og 3 min med utvalgte styrkeøvelser. God avspenning og uttøyning til slutt. Timen varer i 55 min 

Senior 65+

Kondisjon og styrketrening lagt tilrette for 65+. Det er fokus på balanse, styrke av kjernemuskulatur og generell helse. 

Varighet på timen er 50 min. 

Lavterskel Mølletrim 30 min

Lyst til å prøve tredemølle? Da har du muligheten med denne timen:) Vi kjører et variert program, fra å gå, og eller løpe. Ett eks. på timen kan være 4 x 4 intervaller. 

Ta med drikke og håndkle :) 

Styrke / Slynge 30 min

En time der vi trener med slynger og egenvekt. Det er ingen oppvarming på timen, så kom gjerne tidligere, og varm opp på egen hånd. 

Timen kjøres i liten sal. 

Tabata 60

En tøff og supereffektiv time der man jobber i intervaller. 10 øvelser i 20 sek. x 8 runder. Øvelsene varierer i innhold med hjelpemidler som sklimatter, vektstang, vektskiver, strikk og egenvekt. 

Kettlebells 60

En time hvor vi bruker kettlebellskuler, samtidig som vi også kjører øvelser med egenvekt. Fokus på riktig teknikk og utførelse av øvelser. Timen er veldig variert, 60 min inkl. god oppvarming  

StyrkeSirkel 60

Enkel og effektiv time der vi utfordrer både styrke og kondisjon. Gjennomføres også med egenvekt øvelser. Timen utføres med intervaller og variert intensitet. Man bør ha litt erfaring med frivekter fra før av.

Styrke 30 / 40

Enkel styrketrening i 30 eller 40 min. Vi har fokus på store muskelgrupper og bruker verktøy som strikker, vekter, manualer og egenvekt. 

Basisball RAW45

En 45 min time med fokus på styrke, utholdenhet, balanse, stabilitet og mobilitet. Timen går i et relativt høyt tempo, og vi lover deg en svett og komplett treningsøkt :) 

Zumba 60

Zumba er en time som bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle. Garantert gøy med høy svettefaktor!

Nakke / Skulder 50

Dette er en time tilpasset de med nakke / skulder problemer. Timen vil inneholde lav intensitets trening, bevelighet, koordinasjon og styrke. Gode bevegelsesmønstre vil bli gjennomgått, og timen passer for både voksne og seniorer. 

Vinyasa Flow YOGA

Vinyasa flow er en dynamisk og leken yogaform for nybegynnere og videregående. Vi fokuserer på overgangen fra den ene yogastillingen til den andre. På denne timen får du utfordret deg i balanse, styrke og smidighet. Og i tillegg mye fokus på riktig pust.  

YOGA nybegynner


Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel 60-75

Kondisjonstrening på sykkel med moderat til høy intensitet og varierte intervaller og "løypeprofiler" som er litt lengre enn Sykkel 60. Timen har også høyre intensitet. 

Sykkel 30

Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo. Instruktøren går gjennom sittestilling, teknikk og opplevd anstrengelse/intensitet. Timen passer for alle, også seniorer. 

Sykkel 40

Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo. Instruktøren går gjennom sittestilling, teknikk og opplevd anstrengelse/intensitet. Timen passer for alle, også får seniorer. 

Sykkel 45

Kondisjonstrening på sykkel med modarat tempo. Instruktøren går gjennom sittestilling, teknikk og opplevd anstrengelse/intensitet. Timen passer for alle.

Sykkel 60

Kondisjonstrening på sykkel med moderat til høy intensitet og varierte intervaller. Timen passer for de som har trent en stund og er i god form.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Oppdal
Sagtunet Butikksenter
7340 Oppdal
Tlf. 46 43 10 10
E-post post.oppdal@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern